Terug naar overzicht

Porsche 911 2.4 T Targa Ölklappe Sportomatic

Marge € 79.911,-
Deel deze advertentie:

Zekerheden

100% Onderhouden
100% Onderhouden
Onderhouds<span class       = "mobile-break"></span>historie bekend
Onderhoudshistorie bekend

Specificaties

Kenteken
NL
5915zp
BTW of Marge Marge
Datum eerste toelating 11-04-1973
Datum eerste toelating (internationaal) 11-04-1973
Tellerstand 83.767 KM
Carrosserie Targa
Kleur Wit
Bekleding Leder
Interieurkleur Zwart
Aantal deuren 2
Gewicht 1062 kg
Motorrijtuigenbelasting Vrijgesteld
Aantal sleutels 2

Motor en transmissie

Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 2341 cc
Vermogen 96 kW / 130 PK
Koppel 0 Nm

Interieur

Achterbank in delen neerklapbaar.
Lederen bekleding
Lederen interieur

Exterieur

Buitenspiegel rechts
Sportvelgen

Beschrijving

Deze prachtige witte 911 zag in 1973 het levenslicht en is totaal door ons zelf gerestaureerd. Deze Porsche 911 2.4 T Targa Ölklappe Sportomatic is volledig aangepakt en verkeert in goede en originele staat.

In de loop der jaren werden er modellen uitgebracht zoals de 911S, maar er kwam ook een targa-variant van de iconische sportwagen op de markt. De motorinhoud groeide van 2,0 liter naar 2,2 en later 2,4 liter. Van de eerste generatie 911 werden uiteindelijk maar liefst 111.995 exemplaren geproduceerd in de fabriek in Zuffenhausen.

Eén bouwjaar was echter bijzonderder dan andere jaren. In productiejaar 1972 werd de zogeheten 911 2.4T ‘Ölklappe’ geleverd. Deze naam verwijst naar een specifieke olieklep rechtsboven het achterwiel, op de plek waar zich bij de meeste auto’s de benzinetank bevindt. In de 911 zat de olietank op deze plek om te zorgen voor een betere gewichtsverdeling. De benzinetank zit echter altijd aan de voorzijde van een 911. Veel eigenaren vergisten zich en tankten per ongeluk benzine in de olieklep, met enorme motorschade als gevolg. Om die reden zijn er slechts 989 stuks van de ‘Ölklappe’ gebouwd, waarna Porsche het design heeft gewijzigd om kapotte auto’s te voorkomen.

Dat maakt van deze 911 een zeer zeldzame auto. Daarnaast is dit 1 van de zeer weinige origineel in Nederland geleverde auto's . Wat nog meer bijdraagt aan het exclusieve karakter.
Vermoedelijk is een van de vorige eigenaren Jan des Bouvrie geweest .

Enkele van de uitgevoerde werkzaamheden en upgrades:

- Volledige motorrevisie (nu voorzien van hydraulische kettingspanners).
- Volledige versnellingsbakrevisie.
- Volledige remsysteem revisie.
- Nieuwe banden, remschijven & remblokken.
- Sierlijsten onder de portieren vernieuwd.
- etc.

 
Mogelijk gemaakt door Mobilox